نوشته شده توسط : رومینا علامه

این الگوی موج II، در بیش از 85 درصد افراد دیده می شود. با توجه به شواهدی که موج II از بخش های پروگزیمال (ساقه مغز) عصب هشتم در انسان برمی خیزد، دامنۀ موج II بزرگتر در آرايش ثبت دگرسويي مورد انتظار نيست. ممكن است انتظار داشته باشيم دامنه‌هاي در ثبت ABR از الکترود نزدیکتر همان سویی با محرک بدست آید. توضیح این پدیده شاید مربوط به ترتیب قرار گیری Dipoleهای ABR و ارتباط های هم فازی قله های امواج خیلی زودرس که با الکترود inverting (مثلاً لوبول) در مقابل non inverting (مثلاً:ورتکس) در آرایش اپسی لترال بدست می آیند، باشد. بدین ترتیب، در آرایش ثبت اسپی لنزال، یک خم شدگی (انحراف) منفی کوچک درست سمعک جیبی قبل از زمان نهفتگی مورد انتظار برای ثبت موج II وجود دارد، که هنگامیکه به پاسخ الکترود ورتکس اضافه شود، دامنۀ کلی کاهش می یابد.

دامنۀ موج III اندکی کوچکتر، و زمان نهفتگی موج III و IV به مقدار اندک ولی قابل توجهی کوتاهتر برای آرایش دگرسویی در قبال همان سویی است. این ارتباط، همچنین در حدود 85 درصد از افراد، مشاهده می شود. گزارش های چاپ شده ای از تفاوتهای زمان نهفتگی و دامنه برای موج V که مربوط به آرایش الکترود هستند، وجود دارند.

Aughes و همکاران، 1981 در مقایسۀ ثبت اپسی لترال در مقابل کنترالترال، به تمایل زمان نهفتگی موج V برای طولانی بودن و کوتاهتر بودن دامنه در امواج ثبت شده دگرسویی اشاره کردند.

Starr و همکاران (1982)، با جدا کردن پاسخ های اپسی در مقابل ماستوئید کنترالترال با آرایش غیر جمجمه ای (الکترود قرار گرفته روی مهرۀ هفتم گردنی) دریافتند که موج IV از 0.1 تا 0.5 میلی ثانیه، به صورت اپسی لترال، زودتر، و موج V از 0.0 تا 0.6 میلی ثانیه دیرتر به صورت کنترالترال ثبت می گردد. بخاطر، موج III، کوتاهتر، در ثبت با آرایش کنترالنزال، فاصلۀ زمان نهفتگی III – V، به صورت تیپیک، برای ثبت کنترالترال طولانی تر خواهد بود.





:: برچسب‌ها: سمعک , سمعک اتیکن , سمعک اینترتون , سمعک استارکی , سمعک فوناک , سمعک زیمنس , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون , انواع سمعک , انواع سمعک ها , خرید سمعک , قیمت سمعک , سمعک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: